Neil Peart

Started by maronimo, January 11, 2020, 17:15:55 pm

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maronimo

you can do a lot in a life time.  
if you don`t burn out to fast

Thenop

Ja idd. Ik dacht eerst nog: hier komt niemand meer (op dit NL gedeelte van de site_) maar blijkbaar wel. Dat doet me deugd.
Peart was voor mij een grote invloed. Waar Peter Criss (Kiss) mij aanmoedigde om de stokken op te pakken, zo motiveerde Peart mij om toch vooral door te gaan.
Alhoewel een grootheid had hij geen 'natuurlijke' finesse met drums. Sommige andere drummers hebben dat wel, die zijn er bij wijze van spreken voor geboren. Hij had vooral een ijzeren wil, dat inspireert enorm kan ik je vertellen.

Toevallig een maand of 3 geleden nog het Taking Center Stage boek gekocht, dat bleek vrij gemakkelijk te krijgen in Engeland, daar ben ik nu wel erg blij mee. Was ik al, maar nu mss nog ietsje meer. De immense invloed die hij heeft gehad kan niet onderschat worden, kijk maar eens op de sociale media; iedereen en zijn hond uit zijn/haar gevoelens en schetst hoe ze zijn beinvloedt.

Vanwege de afscherming van zijn prive leven wist niemand (in de buitenwereld) iets van zijn ziekte maar het moet een verschrikking zijn geweest. Daarom denk ik dat ik maar eens wat ga doneren aan het KWF. Niet alleen hij maar ook mensen - jonge mensen - in mijn omgeving zijn recentelijk ten prooi gevallen.

Ik heb net A Show of Hands op de draaitafel gelegd, het ga jullie goed allemaal.
Arrogance Is Bliss

maronimo

Jammer dat er niemand reageert.
you can do a lot in a life time.  
if you don`t burn out to fast

MarcelH

Ik zat ook in dezelfde stand als Norbert. Eens, het is jammer dat er niemand zomaar meer in het Nederlandse deel komt. Zijn we wellicht ook zelf allemaal bij. TNMS bracht veel uren ontspanning. Dan gaan we toch zelf kijken hoe het verder loopt? Neil wordt gemist, in brede zin. En de gedachte dat er een andere drummer in zou kunnen vallen? Dan is het enige dat ik me kan voorstellen een concert met verschillende nummers en drummers als tribute en dat het dan ook is. Iets anders? Nee, dank u. Daar kan ik me nog niets bij voorstellen. Ik heb ook niet het idee dat dat bij de mannen past.
Happiness is the road...

Thenop

Eens Marcel, het was een mooie reis maar het einde is geweest. Niet getreurd, we kunnen er veel en vaak op terugkijken en luisteren.
Arrogance Is Bliss