Author Topic: Nieuwe Cd-releases  (Read 14803 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thenop

• TNMS Member
Re: Nieuwe Cd-releases
« Reply #15 on: December 16, 2005, 23:17:11 PM »
hehe! de nieuwe Tool, eindelijk. Maar goed, gezien de kwaliteit van het (voorgaande) gebodene mogen we niet klagen.
Arrogance Is Bliss

SonicBrew

• TNMS Member
« Reply #16 on: December 17, 2005, 03:32:24 AM »
hehe! de nieuwe Tool, eindelijk. Maar goed, gezien de kwaliteit van het (voorgaande) gebodene mogen we niet klagen.

En wat Danny Carey in het artikel meldt is precies wat we van Tool verwachten.....toch?  :D
« Last Edit: December 17, 2005, 03:33:19 AM by SonicBrew »

SonicBrew

• TNMS Member
« Reply #17 on: January 04, 2006, 08:44:55 AM »
The reissue of Porcupine Tree's 1999 album Stupid Dream will be available in early 2006 in the form of a 2 disc set containing a remixed and remastered stereo CD, and a 5.1 surround sound DVDA (with DTS encoded version which will play on any DVD player equipped with a surround sound / home cinema speaker set up). The 5.1 disc also contains surround sound mixes of "Ambulance Chasing" and the full length version of "Even Less", the video to "Piano Lessons", and a photo gallery. Lasse Hoile has also created completely new images for the reissue, since the band were never happy with the original cover design.

This 2 disc edition will only be available to buy direct from the Pocupine Tree Store. A standard CD edition will get a wider release at a later date, as well as a 2LP vinyl version on US label Gates of Dawn.

A reissue of Lightbulb Sun in 5.1 and stereo is also planned.

SonicBrew

• TNMS Member
« Reply #18 on: March 29, 2006, 15:39:17 PM »
Tool To Release "Vicarious" Single

March 28, 2006

Tool
While Tool's next album, 10,000 Days, is due May 2, it has now been revealed that the first single will be called "Vicarious," a song that is more than seven-minutes long. The single is due to arrive on April 17 at Rock radio stations. As previously reported, the complete tracklist for the CD is: "Vicarious," "Jambi," "Wings For Marie (Pt. 1)," "10,000 Days (Wings Pt. 2)," "The Pot," "Lipan Conjuring," "Lost Keys (Blame Hofmann)," "Rosetta Stoned," "Intension," "Right In Two" and "Viginti Tres." Tool also has posted the artwork for the CD on their official Web site.
http://www.toolband.com/index_frames.html

In a recent interview with Britain's Kerrang! magazine, the band said politics had a big influence on the music and lyrics for the new effort. "We have the most retarded President we've ever had and we're frustrated, and that's the reason it's a little heavier this time," drummer Danny Carey told Kerrang! "That level of frustration, like when we first got the band together, we were products of that f***ing Reagan thing, we were pissed off and bummed out, we had that angst, and now it's coming forth again. Like it or not, we're products of our environment. We're pissed off again."

Thenop

• TNMS Member
« Reply #19 on: March 29, 2006, 19:19:34 PM »
Dat klinkt wat geagiteerd...maar dat is Tool wel toevertrouwd!
En toen begon het lange wachten tot 2 mei....waarop overigens ook de nieuwe Pearl Jam wordt gelanceerd....
Arrogance Is Bliss

SonicBrew

• TNMS Member
« Reply #20 on: March 29, 2006, 21:00:28 PM »
Het artwork mag er ook weer zijn:
« Last Edit: March 29, 2006, 21:00:51 PM by SonicBrew »

rushanne

• TNMS Member
  • All that we can do is just survive
« Reply #21 on: April 07, 2006, 15:41:46 PM »
Heeft iemand de nieuwe Queensryche al (gehoord) ?
« Last Edit: April 07, 2006, 15:42:06 PM by rushanne »
Once upon a time, I could control myself

kees

• TNMS Member
  • Fire in Oberhausen
« Reply #22 on: April 07, 2006, 16:23:55 PM »
ja ik

Arjan

• Guest
« Reply #23 on: April 07, 2006, 16:29:54 PM »
ja ik

En?

kees

• TNMS Member
  • Fire in Oberhausen
« Reply #24 on: April 07, 2006, 17:31:49 PM »
ben er niet kapot van............komt voor mij absoluut niet in de buurt van deel 1

Arjan

• Guest
« Reply #25 on: April 07, 2006, 17:34:53 PM »
ben er niet kapot van............komt voor mij absoluut niet in de buurt van deel 1

Dus gewoon laten liggen ;D

kees

• TNMS Member
  • Fire in Oberhausen
« Reply #26 on: April 07, 2006, 19:25:52 PM »
van progwereld

Queensr

Vielip

• Guest
« Reply #27 on: April 08, 2006, 10:49:53 AM »
Ik heb 'm ook en ik ben van mening dat ie niet kan tippen aan deel 1 maar dat het verreweg het beste is dat ze sinds, laten we zeggen, Empire hebben uitgebracht! Probleem is dat je het hoe dan ook gaat vergelijken met deel 1! Daar is geen ontkomen aan. Er zitten een aantal kippevel momenten tussen (de duetten met Dio bijvoorbeeld) maar net als in de hierboven geplaatste recensie, ben ik van mening dat DeGarmo wel gemist wordt. Al is dat ook weer erg betrekkelijk want die heeft er ook hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat ze naar de kloten gingen (Hear in the now frontier).

Thenop

• TNMS Member
« Reply #28 on: April 08, 2006, 17:02:50 PM »
Heb hem vanmiddag gehaald...luister er nu voor de eerste keer naar.
Tot zover valt het blikkerige hi hat geluid op I'm American het meest op. En, opmerkelijk genoeg, staat de zang ok ver in de mix, de gitaren voeren de boventoon.
Arrogance Is Bliss

Thenop

• TNMS Member
« Reply #29 on: April 17, 2006, 16:46:21 PM »
Even omhoog krikken.
Ik kijk uit naar de volgende releases:
Pearl Jam - Idem 1/2 mei
Tool -  10,000 years (geloof ik..?) 2 mei
Toch ook de nieuwe Chili Peppers, ik dacht ok 2 mei
en de nieuwe Muse ergens begin juli.

Arrogance Is Bliss