Is er leven op Pluto?

Author Topic: Is er leven op Pluto?  (Read 1932 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelH

• TNMS Member
  • It is here, it is now.
Is er leven op Pluto?
« on: March 08, 2014, 02:12:20 AM »
De middernachtelijke kijker kwam nog eens voorbij. Zien wat TNMS Dutch section zoal bezig hield. Alsof er plots geen leven meer was na de Dutchcon en er enkel zo nu en dan eens een bezoeker voorbij huppelde om snel weer verder te trekken. It's life, Jim. But not as we know it...

Andere bezigheden... De tand des tijds? Het blijft muziek dat de klok slaat. Er is meer dan Rush. Hoezeer Rush ook een hoeksteen is in mijn muzikale beleving, ik luister naar meer en meer. Ongeveer twee jaar geleden, denk ik, mocht ik recensies gaan schrijven voor www.musicfrom.nl, net te laat voor de release van Corbelijn, tijdig genoeg voor veel andere Nederlandse artiesten en bands en hun nieuwe releases. Twee jaar mer nieuwe muziek, tussendoor ook de release van Clockwork Angels. En nu weer wat verder in de tijd bestaat www.musicfrom.nl niet meer. De liefde voor muziek bleef en het schrijven gelukkig ook.

Sommigen weten het misschien al. Anderen niet. Nu mag ik schrijven voor www.writteninmusic.com en www.dprp.net. Twee webpagina's met een eigen identiteit en beide met een diversiteit aan muziek waarover geschreven wordt. De tijd voor Rush is zeker niet voorbij. Ik heb erg genoten van Clockwork Angels en de tour en een glimlach verschijnt op mijn gezicht als er weer een naam van een TNMS'er in beeld komt als er muziek gedeeld wordt. Ook dat zijn mooie groeten door de tijd; een verbinding die er is.

En ook als het marktplein hier, deze pagina, niet altijd druk bezocht wordt, dan is dit toch de plek waar ik in elk geval regelmatig langskom. Een stukje warmte kon je hier altijd vinden. En hoe stil het ook soms misschien is, die beleving, dat gevoel is niet zomaar weg. Het is wat we ervan maken. Misschien hoort de rust op het marktplein er soms ook even bij. Ik vond het mooi weer even hier te zijn en rond te hangen. En ik kom ook vast wel weer langs. Misschien wel om een eerbetoon te brengen aan Stronkje die hier tien jaar geleden ten doop werd gehouden. Misschien zomaar. Er is leven. En of je het nou Pluto wilt noemen?

Alle goeds!

m
Happiness is the road...

Thenop

• TNMS Member
Re: Is er leven op Pluto?
« Reply #1 on: March 08, 2014, 10:49:09 AM »
Ja, ik kan dansen op de maan!
Ben het met je eens Marcel, naast Rush is er meer, veel meer zelfs. Ik wist niet dat je ook voor DPRP schreef. Daar kom ik ook niet zo vaak meer eerlijk gezegd.
Jammer dat musicfromnl ter ziele is maar ik zal je nieuwe pennevruchten eens gaan bekijken bij writteninmusic.

Ook ik vind trouwens dat het hier wel erg stil is de laatste tijd en zoek vooral mijn heil bij onze Engelse vrienden alhier. Maar zoals je zegt, wellicht is de rust nodig.

Arrogance Is Bliss

avilla

• TNMS Member
« Reply #2 on: March 10, 2014, 12:15:15 PM »
Struin de laatste tijd ook het Engelse forum af.
Maar ik krijg niet zo heel veel hoogte van die gasten, moet ik eerlijk zeggen. Snap soms ook totaal niet waar ze het over hebben ???
Soms zijn ze echt heel negatief over ons geliefde bandje, maar soms leer ik er ook weer wat nieuws bij, en ze zijn in ieder geval iets actiever.
Zo blijf ik in ieder geval wat op de hoogte van eventuele nieuwtjes.

Maar goed zoals ik laatst al opmerkte, zo gauw als de freesboek bubble barst......
I wish I was a vulcano, laying on my back all day smoking,
while people would say; "look she's working".

Andrew_Haldane

• Guest
« Reply #3 on: March 12, 2014, 00:01:20 AM »
Hey guys  :) is it okay with you if I take a look in on your posts now and again as a non D u t c h speaking ignorant Brit?  I'm not trying to crash the party or get you to speak English (I would use Google translate) Its not my intention to intrude or make you feel uncomforrable so please feel free to tell me to Bugger off  but I would rather be upfront and ask your permission rather than just stalk
I know I'm probably sounding a bit weird but I'm interested in trying to pick up on different cultural perspectives...and I can't afford to travel much...
So...is it okay or should I get my coat?  :-\
« Last Edit: March 12, 2014, 00:03:43 AM by Bisto »

avilla

• TNMS Member
« Reply #4 on: March 12, 2014, 07:38:44 AM »
Good thing for you almost all Dutch people are well educated in the english language ;)
Transl: gelukkig voor jou zijn bijna alle Nederlanders goed geschoold in engels.

But hanging out here wont do you much good, since nothing really happens here. Most activities take place on facebook nowadays
Transl: maar hier rondhangen heeft weinig zin, er gebeurt hier bijna niets meer omdat de meeste activiteit zich tegenwoordig op facebook afspeeld.

As soon as that bubble bursts, were on a roll again.

avilla

• TNMS Member
« Reply #5 on: March 12, 2014, 18:27:59 PM »
Doesn't mean you're not welcome, by the way............
I for one, won't tell you to bugger off (your words ;-)

Thenop

• TNMS Member
« Reply #6 on: March 12, 2014, 18:47:22 PM »
Bisto,
we need someone with your exquisite taste. I mean, who else am I going to talk Black Metal to? In Dutch that is...
Arrogance Is Bliss

Andrew_Haldane

• Guest
« Reply #7 on: March 12, 2014, 20:02:53 PM »
 :)

I'm a bit of a novice when it comes to Black Metal and, to be honest, I am gradually moving away from that type of music and back towards Prog and Classic Rock and Metal, Doom and Stoner/Sludge/Psychedelic stuff. Not a deliberate move....I just seem to be migrating to where the best pasture is  ;)
As for Dutch bands I'm afraid I don't know any except the usual 2 everybody knows....I'm always open to a little education though. :)

MarcelH

• TNMS Member
  • It is here, it is now.
« Reply #8 on: March 13, 2014, 03:08:37 AM »
Feel free to hang around, Bisto... As for my five cents, that is... As to Dutch bands, it might be worthwhile to check out De Staat. Some poor sod (oh weary, dreary me) has even thought of them as being nothing but progressive or at least that's what the review on www.dprp.net says. I'm not saying it is much of a good read, yet knowing the writer the way I do, I can tell he did try to make a certain point. If you like your rawk modern, with bite, a vibe and a swing, De Staat offers just that. And well, while we're not quite bashing them right now, with all they have already going for them, they actually even come from Nijmegen, which these days seems to deliver quite some bands of the Dutch rock scene... Go back to the zoo, Navarone, Black Bottle Riot. So there you have some other Dutch names as well. Trail, search the internet for examples of their rockin' ramblings and you might find there's more to our rock than just plain and beautiful 'Radar Love' by the Golden Earring and any song of course by BZN...
Happiness is the road...

Andrew_Haldane

• Guest
« Reply #9 on: March 13, 2014, 09:05:01 AM »
So you don't mind if I hang out with you cool Dutchies now and then.

I will certainly check out those recommendations Marcel
Dank u zeer  8)

And may I just say; Mijn luchtkussenboot zit vol paling  ;)
« Last Edit: March 13, 2014, 09:08:27 AM by Bisto »

MarcelH

• TNMS Member
  • It is here, it is now.
« Reply #10 on: March 14, 2014, 07:44:30 AM »
Where on earth did you get that last sentence?
Happiness is the road...

Andrew_Haldane

• Guest
« Last Edit: March 14, 2014, 08:11:22 AM by Bisto »

MarcelH

• TNMS Member
  • It is here, it is now.
« Reply #12 on: April 27, 2014, 09:52:55 AM »
Python does it for me, good sir, yet I didn't quite expect the Spanish inquisition...
Happiness is the road...